Inhoud kennissessies
PRESENTATIES KANDIDATEN JONG LOGISTIEK TALENT
Giovanni Gubbels, ChainCargo & Neeltje Gubbels, Vanderlande & Mark Sugirtharaja, HelloFresh

PRESENTATIES KANDIDATEN LOGISTIEK MANAGER VAN HET JAAR
Maarten Bakhuizen, ASML & Stein van Est, Hollander Barendrecht & Ronald Kleijwegt, Blume Global

BIG MILE, MINIMALE FOOTPRINT EN MAXIMALE WINST
Connekt in samenwerking met evofenedex
Leon Simons, Development Manager, BigMile
De productiviteit staat flink onder druk binnen transport, logistiek en supply chain. Kleinere orders. Meer leveringen. Meer files. Beperkte toegang tot steden. Zware concurrentie. Tegelijkertijd moeten bedrijven hun CO2-footprint vóór 2030 drastisch verminderen. Om deze uitdagingen het hoofd te kunnen bieden, zijn de juiste inzichten cruciaal. BigMile verzamelt en combineert data uit de dagelijkse praktijk van verladers en logistieke dienstverleners. Door data inzichtelijk te maken, zien bedrijven waar ze gericht verbeteringen kunnen doorvoeren. Zo zetten bedrijven met BigMile actief in op een minimale footprint en maximale winst. BigMile laat zien wat hun aanpak is wat zij tot nu toe hebben gerealiseerd. Praktische ervaringen van veel bedrijven die reeds hebben deelgenomen passeren hierbij de revue
PROCESS MINING: THE ACCELERATOR FOR DIGITAL TRANSFORMATION
Maya Haas, Academic Alliance Manager, Celonis Michael Hogenboom, Data Science en Management Consultant, Celonis
But how is digital transformatino already achieved today? The answer is hidden in business processes and made transparent by Process Mining. This technology allows the user to improve business processes based on the log data stored in the IT system. It enables faster and more precise insights into companies and therefore better decisions towards customer experience, efficiency and cost reduction. Within this session you will get to know the term process mining and dive into customer stories which show you how analytics can transform data into valuable outcomes. A demo session and hands-on cases with Celonis' software gives you first expertise. Let's join this session and make future logistics processes frictionless.
ZONDER DATA GEEN OMZET
Ingmar Hensbergen, Manager Datamanagement, Intergamma
Hoe word je de beste omnichannel retailer van de Benelux ? Een stevige ambitie, zeker in de razendsnel veranderde retailwereld waarin digitalisering niet meer te stoppen is. “Tachtig procent van onze klanten oriënteert zich online en met twee miljoen bezoekers per week hebben we een van de grootste webshops van Nederland en België. En als mensen iets niet op onze website kunnen vinden, komen ze niet eens naar de bouwmarkt. Zo simpel is het.” Belangrijkste wapen in deze strijd is data. Tijdens deze workshop verteld Ingmar Hensbergen over de reis die Intergamma heeft gemaakt om goede productdata te creëren in samenwerking met haar leveranciers. Welke rol speelt standaardisatie (GS1) en automatisering hierin? Ook geeft Ingmar handige tips die je na deze sessie direct in de praktijk kan toepassen.
STOP VERSPILLING VAN TIJD, GELD EN GOEDEREN. SUPPLY CHAIN VISIBILITY
Frank Erftemeijer, partner en member of the board, Yellowstar
Supply Chain Visibility en realtime bijsturing is voor producenten, handelsondernemingen, retailers, logistiek dienstverleners, en hun ketenpartijen een randvoorwaarde om te overleven in deze moderne wereld. Wat zijn de consequenties als u geen actie onderneemt en waar moet u starten? Aan de hand van drie praktijkvoorbeelden vertellen wij hoe onze klanten (Blokker, Vonk, Van der Vlist) te werk zijn gegaan, wat de uitdagingen daarbij waren en welke voordelen zij ervaren. Wij ontmoeten u graag bij onze sessie!
HET GEHEIM VAN EEN SUCCESVOL TEAM - DISC
Ingrid Sol, Consultant Career Management, Right Management (ManpowerGroup)
Terwijl de digitale wereld groeit en wij dagelijks leren met nieuwe innovatieve technologieën te werken, zijn vooral onze interpersoonlijke vaardigheden van cruciaal belang voor een goed functionerend team en daarmee de sleutel tot een succesvolle toekomst. Tijdens de sessie wordt vanuit het perspectief van de manager naar de dynamiek van teams gekeken, om zo tot nieuwe en prikkelende inzichten te komen als het gaat om effectief communiceren en samenwerken. De DISC is een instrument dat verschillende psychologische motivatoren van menselijk gedrag meet. Het brengt de complexe werkelijkheid van mensen en hun gedrag overzichtelijk en begrijpelijk in kaart. DISC geeft inzicht in jezelf en anderen.
BETER VOORSPELLEN MET AI
Lars Krommendijk, Etos
Net als in andere sectoren vinden digitale technieken zoals Artificial Intelligence (AI) steeds meer toepassingen in de logistieke keten. De voordelen van AI bij met name complexe planningsprocessen zoals forecasting kunnen groot zijn. In deze sessie gaat Lars Krommendijk, Manager Supply Chain Tactics bij Etos in op de vraag hoe Etos AI toepast om de forecast te verbeteren. Lars gaat in op de techniek zelf en de (noodzakelijke) transitie van Etos. Op welke wijze heeft Etos het aangepakt en op welke manier ondersteunt het forecasten met AI de doelstellingen van Etos? Daarnaast gaat Lars in op wat er is veranderd binnen Etos voor het toepassen van AI. Wanneer is een bedrijf en wanneer zijn de medewerkers er klaar voor. Een grote uitdaging bij deze nieuwe manier van forcasten is hoe je medewerkers zo ver krijgt dat zij AI data gaan vertrouwen. Lars vertelt wat hierbij komt kijken en hoe je daar mee om kunt gaan.
SKILLED FOR THE FUTURE; BESCHIKKEN OF ONTWIKKELEN?
Steven Gudde, directeur Bidmanagement & Business Development, Olympia
